#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Překlad (translations)

Czech English French German Hungarian Italian Polish Russian Slovak Spanish

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Informace od nás

Smart info

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů

Více o službě

Chci se zaregistrovat

Facebook

Facebook

Životní situace

životní situace

Kalendář akcí

Svoz odpadu

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1
    Papír
    Plasty
2 3
4 5 6 7 8
    Komunální odpad
    Papír
    Plasty
9 10
11 12 13 14 15
    Papír
    Plasty
16 17
18 19 20 21 22
    Komunální odpad
    Papír
    Plasty
23 24
25 26 27 28 29
    Papír
    Plasty
30 1

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Ztráta nebo odcizení finančních prostředků v zahraničí

3. Pojmenování (název) životní situace

Ztráta nebo odcizení finančních prostředků v zahraničí

4. Základní informace k životní situaci

Pomoc při ztrátě nebo odcizení finančních prostředků v zahraničí.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci jedná postižený občan České republiky, případně (v jeho zájmu) jiná osoba.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Občan České republiky obvykle nahlásí zásadnější ztrátu nebo odcizení finančních prostředků policii v místě svého pobytu (dále jen "místní policie") a požádá, aby mu o tom vydala potvrzení.

Pokud však občan České republiky není schopen řešit situaci s místní policií samostatně, může se obrátit (doporučujeme neprodleně) na zastupitelský úřad České republiky v zemi svého pobytu.

Zastupitelský úřad České republiky pomůže postiženému občanovi radou, jak situaci řešit, zprostředkováním kontaktu s místní policií, příp. s rodinnými příslušníky či přáteli.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Občan České republiky se může obrátit na:

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Je třeba mít k dispozici doklad totožnosti, z něhož vyplývá, že je postižený občanem České republiky.

Dále je třeba poskytnout potřebné informace o okolnostech, za nichž ke ztrátě nebo odcizení finančních prostředků došlo.

Pokud již postižený občan vzniklou situaci oznámil místní policii a teprve následně se obrací na zastupitelský úřad České republiky, pak je žádoucí mít k dispozici také doklad o oznámení ztráty nebo odcizení finančních prostředků (vydaný místní policií).

V případě, že postižený občan žádá zastupitelský úřad České republiky o zprostředkování kontaktu se svými rodinnými příslušníky či přáteli, je třeba sdělit jejich kontaktní údaje (např. telefonní číslo).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Místní policie ani zastupitelský úřad České republiky (za svou součinnost v této situaci) nevybírají žádné poplatky.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty nejsou stanoveny.

V závislosti na konkrétních okolnostech případu však jedná místní policie i zastupitelský úřad České republiky tak, aby při řešení této situace nedocházelo k nežádoucím prodlevám.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou předem stanoveni; mohou však jimi být např. rodinní příslušníci či přátelé, jenž byli (na žádost postiženého občana) kontaktováni zastupitelským úřadem České republiky, osoby cestující s postiženým občanem, svědci apod.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou zpravidla vyžadovány, žádána však může být součinnost postiženého občana (záleží na okolnostech konkrétního případu).

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz může postižený občan zaslat na e-mailovou adresu zastupitelského úřadu České republiky v zemi svého pobytu.

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.